Thursday, October 28, 2010

Muda

Melihat situasi suasana diclass agak membosankan
Tanpa ada kelibat cikgu yang akan masuk ke kelas untuk mengajar
Kami mengatur rancangan untuk fly pergi melepak
Terletaknya kelas ditepi pagar tembok menyenangkan kerja kami

Sorang2 memanjat keluar dari pagar tembok sekolah
Dan destinasi yang dituju biasanya rumah kawan disebelah sekolah sahaja
Antara menonton televisyen or mereka melakukan aktiviti yang ape2 entah
Ataupun pergi berperang sesama geng2 masing2 yang telah ditubuhkan
Counter Strike kegilaan kami

Pada suatu hari..
Hatiku rasa kurang senang dan tidak join mereka fly
Tahu2 saja keluar berita dari cikgu Disiplin yang mengatakan ada pelajar accident
Aku terkejut..
Setelah aku selidik apa yang terjadi
Rupanya mereka gatal2 hendak bawak kereta salah sorang abang dari mereka
Dan tidak dapat mengawal kereta lalu langgar tembok rumah orang berdekatan sekolah

Kini semuanya sudah berlalu
Aku pun sudah habis belajar
Mereka semua pon jarang sudah yang mengenali aku
Cuma ada sorang kawanku yang bagus
Sudah banyak berubah

Bila panggil nama samarannya..
Yang mewakili team games C.Strike Malaysia
Dia marah...aku pelik
"Hey..itu 7tahun yang lalu"
Aku dah BERUBAH..

Panggil aku dengan Nama penuh Aku..

2 comments:

paCat said...

Nama pun jd isu ke?

hahaha ~

eliaa said...

igt kan mengarang td..