Sunday, August 22, 2010

Menemui Ajal

Kucing oh kucing

Kebanyakkan kucing dah tak macam dulu

Mereka semuanya sudah bertukar haluan

Berubah Kapal

Santapan sekarang lagi mantap

Dengan nikmat2 yg diberi tuan mereka

Nampak saja tuan mereka, berkumpul2 hendak ikut kaki

Gesel badan mereka ke kiri..ke kanan kaki manusia

Aktiviti kegemaran..lebih kepada menggemukkan diri then tidur

Apa mereka kisah??

Tanpa kucing2 itu sedari..santapan kegemaran mereka yg dahulunya..

Boleh didapati di tepi longkang2

Yang berkeliaran setiap malam

Memakan sampah sarap

Dan melakukan senaman

Sampaikan size mereka sekarang

Kebanyakkannya ada yg sebesar anak kucing

Itu adalah Tikus generasi baru

Kini kembali menyengat dunia

Selamba muncul didepan manusia

Kucing tengok pon takut nak kejar

Apa sudah jadi?

Bukankah mereka sangat geram dengan tikus?

Atau itu Cuma mitos?

Beberapa minggu lepas..

Aku bangun setiap pagi

Agak terkejut

Pasti ada tikus mati!!

2 3 ekor sekali mampus..

Di luar rumah

Aku mencari....

Siapakah yang mempunyai kuasa tersembunyi itu

Yang berani

Kachak, berani membunuh…

Itulah kucing betina yang tak aku duga

Tahniah PUTIH..Anda sudah grad dari sekolah kucing

Tak perlu aku panggil Pemusnah itu~

5 comments:

nur.sakinah said...

like like like entri kucing ni . hahaha:D

nAndOsDorChArD said...

hmmmm...u love cat sakinah? or wut make u 2like it?

nur.sakinah said...

really love cat .

syndrome of roXstar said...

hahaha.sengal tapi benar!

tapi memang tikus kat area umah nandos besar bapak kucing!

nAndOsDorChArD said...

sakinah : u hav cat at home?

zaza : kamu pon peminat kucing rite..
alaa..dkat subang nie ntuh ape tikus2 tuh makan. smua mcm gergasi..