Sunday, January 4, 2009

Tido Dlm Xcident..

Ahad (4 Jan 09) – Jan jan jan..bangun…ade xcident dpn umah…itulah ungkapan yg aku denga dgn tekejutnye dari mak aku…dgn serta merta aku keluar umah utk menyaksikan suasane tmpt yg kelam kabut itu….


Citenye begini…pemandu taxi yg sedang nyenyak tido didpn hotel Sheraton n disitulah kebiasaan tmpt pemandu taxi berehat menunggu penumpang(dkat tepi laluan pejalan kaki) …dkat ngan entrance Sheraton berlaku kejadian yg amat xdisangke… Sdg si pemandu nie nyenyak tido..kete waja..dtg sebuah kete Porsche WQX 1 memandu laju ngan jayenye dari arah hospital sjmc n naek tepi pejalan kaki lalu merempuh sbelah kanan taxi tersebut.



Keadaan pemandu taxi tersebut xtau nak dikatekan bagaimane..sameade masih terngiang dialam fantasi or mane2je la. Si pemandu Porsche selepas kejadian hilang ntuh kemane…Ambulan tibe lebey kurang dlm 10minit after dat..then kedatangan kete peronda polis amatlah lambat…sejam lebey kemudian baru smpi..beginikah Pepolis Malaysia? Ape nak jadi nie? Kalo ade orunk mati cane? Huhu..da smpi tmpt kejadian pon..xdikawal lalu lintas..make menyebabkan jam di hadapan kawasan dkat ngan umahku…dats D story.. n skang nie taxi2 da xbrani nak letak kete dorunk dpn hotel sheraton tuh...



napela aku rajin sgt bgn awal2..haha.

4 comments:

paCat said...

klu eksiden pgil polis ke ambulan?


aku cm musykil je ngn statement ko nih..

hahahaha

nAndOsDorChArD said...

ambulan datang awal lor...coz hotel tuh tepi die hospital..huhu. juz nak kuarkan orunk dari kete tuh..y xdtg tolong kawal lalulintas ke...

ko bayangkan da ade xcident pon..ade yg pecut laju lalu dpn kete xcident...aku xtau nak cakappe agi...

syndrome of roXstar said...

naek NBK mst salu cm nk ter Xc..tp ramai je amk risiko kan kan..??hehehehe

paCat said...

Sbb driver NBK muka cmtu je : xcdnt ke ape ke, muka beliau cmtu je..muka x amik port